Afscheid, de vlucht en de eerste 4 dagen São Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van João Stockman - WaarBenJij.nu Afscheid, de vlucht en de eerste 4 dagen São Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van João Stockman - WaarBenJij.nu

Afscheid, de vlucht en de eerste 4 dagen São Paulo

Door: João

Blijf op de hoogte en volg João

01 April 2014 | Brazilië, São Paulo

Eindelik na een aantal dagen is het moment van mijn eerste reisveslag aangebroken (en ik kan je garanderen dit wordt een redelijk lang verhaal). Maar eerst vertel ik hoe de week voor vertrek verlopen is...

Na een onvergetelijk afscheidsfeest, ging de tijd erg snel en voordat ik het door had was het al maandag 24-3-2014 en nog maar 4 dagen voor vertrek. Deze maandag was mijn laatste trainingsdag en dus afscheid genomen van mijn teamgenoten. Hier begon het dus allemaal en de volgende dagen bestond vooral uit afscheid nemen, afscheid nemen en nog eens afscheid nemen (en koffers inpakken). Dit zijn de dingen die je liever niet doet, maar er toch bij horen.
Voordat ik het echt door was het donderdag avond en kwam het allemaal even ies te dichtbij. Het gevoel dat je over een aantal uren zou vertrekken naar het vliegveld was geen fijn gevoel en het besef, dat je iedereen een langere tijd niet meer ziet was raar.
Om 5uur 's ochtends waren mijn broer en zusje zo lief gewees om uit bed te komen en afscheid te nemen en begon officieel mijn reis.

Gerard heeft mij en Stella naar Goes gebracht en daar werd de reis vervolgd met de trein. Dankzij Michael, Kevin en Marlijn had ik ee anonieme OV-kaart gekregen om met de trein te kunnen reizen. Hier begon mijn eerste probleem al gelijk, omdat hj voor reizen met NS nog niet geactiveerd was, maar dat kon ik gelukkig op dat moment ook nog doen. De treinreis ging verder gelukkig vlekkenloos, zonder overstappen rechtstreeks van Goes naar Schiphol.
Aangekomen op schiphol ging alles heel snel, omdat ik samen met Stella was en voordat ik wist zaten we al in de gate te wachten om aan boord te kunnen gaan. In het vliegtuig had ik al een super fijne zitplaats "Economy comfort" en het vliegtuig was ook niet vol, dus was er overal veel plek over. Om 10u ging het vliegtuig naar de startbaan. Eenmaal aangekomen haalde de piloot de hendel over om gas te geven over en inplaats van op volle toeren op te gaan stijgen werd er afgeremd... Dit was wel even goed schrikken, aangezien dit niet echt de normale gang van zaken is bij het op willen stijgen. Gelijk hierna werd vermeld door de piloot, dat er en storing was en dat monteurs deze kwamen contoleren en eventueel repareren. Na toch zeker 1,5u in het vliegtuig aan de grond gezeten te hebben, werd er gezegd dat we met een ander vliegtuig zouden gaan vliegen en dat alles en iederen, van catering, tot bagage en wijzelf naar een ander vliegtuig zouden moeten overstappen . Het leek wel of ik Nederland niet mocht verlaten.. Ik baalde behoorlijk aagezien dit betekende, dat we pas redelijk laat in São Paulo zouden aankomen (en ik had nog wel bewust gekozen voor een rechtstreekse vlucht zonder over te stapen en zelfs dat mocht niet zo zijn hahaha). Na ongeveer 45min gechillt te hebben in de "KLM Lounge" mochten we dan weer eindelijk aan boord dacht ik, maar dat was dus nog niet waar. Iedereen kreeg verplicht een voucher anders mocht je niet aan boord. En laat het nou net gebeuren dat Stella en haar collega Remko net voor mij de laatste 2 vouchers krijgen en er voor mij weer niks te krijgen was. Na hier nog eens ongeveer 20min gewacht te hebben, kwam er een nieuwe stapel vouchers aan en was ik de 1e die er van die stapel 1 mocht ontvangen, omdat ik zo geduldig en vriendelijk was gebleven. Na nog 20min wachten in de gate mochten we eindelijk aanboord van het andere vliegtuig (zelfde type vliegtuig) wat klaar stond en waren we eindelijk 4uur later, om 14:00u klaar voor vertrek naar São Paulo. Gelukkig had ik nog steeds dezelfde plek en was het een hele aangenamen en ontspannen Vlucht toen we eindelijk waren opgestegen.

Na 11u vliegen waren we dan eindelijk in São Paulo aangekomen. De eerste stap op Braziliaanse bodem na het verlaten van het vliegtuig gaf toch wel enige kriebels. Alles ging heel snel, paspoort controle ging snel, koffers kwame als 1 van de eerste, "SkyPriority" is dus super ideaal. Like it! Al redelijk snel hadden we een taxi naar het hotel. Ik moet eerlijk bekennen ik had nog steeds geen besef, dat ik voor een langere tijd van huis zou zijn. Het gaf mij meer een vakantie gevoel. De eerste nacht en volgend ochten heb ik ook doorgebracht in een hotel. Het eerste drankje wat ik heb gedronken was een caipirinha. We hebben een gezellige avond in een super mooi hotel.
Na een prima geslapen 1e nacht was ook het onbijt erg goed. We zijn gaan rondlopen in de buurt van het hotel en veel winkes gezien. Uiteindelijk zijn we geeindigd aan het zwembad met een lekkere non-alcohol cocktail. En ook tot op dat moment was er meer een vakantie gevoel. Het was vandaag zaterdag 29-3-2014 en rond 16:00 ben ik naar het appartement gebracht waar ik een kamer heb gehuurd. Het is een leuk appartement, heb mooi uitzicht vanuit mijn kamer en alles is dichtbij, dus super ideaal. Door de ontvangst van de personen in het appartement voelde ik me er we gelijk thuis. Toen mijn koffers uitgepakt waren ben ik de buurt gaan verkenen en met de metro naar de shopping mall geweest om daar te gaan eten en wist ik gelijk hoe de metro werkte.

Na een goede eerste nacht in mijn nieuwe kamer, ben ik de volgende dag zondag 30-3-2014 op tijd opgestaan om naar Stella haar hotel te gaan. Zij had de manager gesproken en verteld, dat ik op zoek was naar werk. Na dat ik was aangekomen had ook ik gelijk een kort gesprekje gehad met de manager van het hotel. Dit zou wel een mooie gelegenheid zijn om te kunnn werken. 's Middags zijn we in een restaurant weze lunchen waar best iets bijzonders te zien was (Foto's komen). Hier hebben we lang gezeten en heel lekker en uitgebreid geluncht met veel lol en veel gezelligheid. 's Avonds zaten we allemaal nog goed vol en was de trek ver te vinden en hebben we gezellig een drankje in het hotel gedaan om de dag af te sluiten. Terug in het appartement aangekomen heb ik mijn andere huisgenoot ontmoet. Ik heb 2 huisgenoten en wonen hier dus met z'n 3.

Vandaag (voor jullie gister op dit moment) is het maandag 31-3-2014. 's Ochtends ben ik weze met Antonio (huisgenoot) en heeft mij weer wat portugese woorden en zinnen wijzer gebracht en ik heb hem iets beter leren kennen. 's Middags heb ik even lekker aan het zwembad kunnen liggen en van de zon kunnen genieten, ookal was het niet voor heel lang aangezien hier de weersomstandigheden ook zo kunnen omslaan, alleen blijft de temperatuur nog wel lekker, wat in NL dan vaak weer anders is. We hebben nog gelunct in het winkelcentrum in de buurt van het appartement. Verder zijn er geen spannede leuke gebeurtenissen meer geweest.

Jammer dat ik de taal niet goed spreek, mar buiten dat, voelt het goed om hier te zijn en tot nu toe vermaak ik me prima! :D

De plannen voor de komende dagen zijn:
Dinsdag:
- Planloos..

Woensdag:
- Stella meeten voor een cocktail bij haar op de beurs en nieuwe mensen ontmoeten.

Donderdag en vrijdag:
- Planloos tot nu toe.. :(

Hopelijk gaan we deze week nog naar een gave lounge bar waar mij over verteld is.

Als er mensen zijn die willen skypen of facetimen, het is hier 5u vroeger en mijn skypenaam is:
braziiboy1991

Foto's volgen nog!

Abraco a todos!

  • 01 April 2014 - 13:01

    Hildegard:

    Hoi Joao,
    Leuk om nu ook wat beeld te hebben. Schitterend die wortelen van de boom in het restaurant. In Argentinie heb ik ook van die reuzen gezien. Is het trouwens de bedoeling dat Sao Paolo jij uitvalbaisis blijft? Je appartement ziet er goed uit. Naar ik begrijp deel je deze met twee andere jongens. Ook niet- Brazilianen?
    Hoe is de temaperatuur daar. Het is nu toch herfst/ winter? Voor een zonnetje had je niet zo ver hoeven te gaan, het is hier nu 20 graden!
    Ben benieuwd naar je volgende reisverslagen.
    Tot schrijfs maar weer,
    Liefs Hildegard

  • 01 April 2014 - 15:45

    João:

    Hoi tante,
    Het is de bedoeling dat k hier 2 maaden of 3 maanden ga blijven en zou mooi zijn om te kunnen werken om de taa te leren speken. Ik heb 2 huisgenoten beide braziliaans. 1 is een jongen en de hoofd huurster is een meisje. Ik heb voor São Paulo gekozen, omdat ik al een meisje kende die een aantal keer in NL is geweest en zelf in São Paulo gewoont heeft. Haar zus is hier de hoofd huurster en haar schoonbroer van haar andere zus die woont ook hier.
    Ook is Stella hier in São Paulo tot vrijdag (wel in een hotel). Ik heb dus bewust gekozen voor deze stad, zodat ik met Stella kon reizen naar Brazlie en zij me al een beetje wat dingen kon laten zien, omdat ze er vaker is geweest en omdat het zusje van m'n huisgenoot ken die veel voor me geregeld heeft.
    Dus om te starten in een redelijk onbekend land en je de taal niet zo heel goed spreekt is dit wel een ideaal begin om te starten.

    Verder hangt er veel af van het werk, of ik dat kan krijgen en of het een beetje bevalt.. Iniedergeval na en aantal maanden São Paulo, ga ik naa Recife een stad in het Noord-oosten, waar Miguel is geboren en daar verblijven. en mijn laatste maan in Brazilie, wil ik we rond gaan reizen door Brazilie en alle mooie dingen gaan zien.

    Hier is het meestal rond de 25 a 30 graden. Zonder zon is het warm, maar met zon ook en de wintertijd begint er aan te komen. Wanneer het bij jullie zomer is, dan is het hier winter (met 25 graden).
    Leuk dat je hem gelezen hebt.
    Ik weet nog niet wanneer de volgende komt. Moet wel wat meemaken dan hahah.
    Geniet maar lekker van de 20graden in NL dan:)
    Kuss

  • 01 April 2014 - 20:10

    Marris:

    Hey Joao,

    Tof om te lezen over je eerste dagen in Brazilie. Ik ben zeer benieuwd naar verdere verslagen en zal ze zeker allemaal lezen :).
    Have fun, geniet ervan en doe de groetjes aan Nicole.

    Groetjes Marris

  • 08 April 2014 - 10:27

    Hildegard:

    Hey Joao,

    Dat doe je goed, nu al aan het werk als barman!! Goed om te lezen dat je zo hier en daar al wat 'vrienden" hebt gemaakt die mogelijk wat voor jou kunnen betekenen. Nu sta je echt op eigen benen nu Stella weer vertrokken is.Maar het gaat helemaal goed komen. Je hebt de juiste spirit! Mooi de foto's want naast woord is beeld ook wel belangrijk. De foto's van de stad doen mij ook wel aan Buenos Aires denken. Hoge gebouwen en brede drukke straten. Indrukwekkend.

    Geniet daar maar lekker ook van de zon, want het is hier nu weer herfstachtig :-(

    Groetjes Hildegard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

João

Actief sinds 01 April 2014
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 7147

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 11 Juni 2014

Vakantie in Brazil

28 Maart 2014 - 30 November -0001

Brazil2014

Landen bezocht: